Wednesday

Best juga aku dengar lagu ni...

Neway gangz layankan saja la......

Tuesday

Di Sini Aku Masih Sendiri

Merenungi Hari-Hari Sepi
Aku Tanpamu, Masih Tanpamu

Bila Esok Hari Datang Lagi
Ku Coba Hadapi Semua Ini
Meski Tanpamu Oooh Meski Tanpamu

Bila Aku Dapat Bintang Yang Berpijar
Mentari Yang Tenang Bersamaku Disini
Ku Dapat Tertawa Menangis Merenung
Di Tempat Ini Aku Bertahan

Suara Dengarkanlah Aku
Apa Kabarnya Pujaan Hatiku
Aku Di Sini Menunggunya
Masih Berharap Di Dalam Hatinya

Suara Dengarkanlah Aku
Apakah Aku Slalu Dihatinya
Aku Di Sini Menunggunya
Masih Berharap Di Dalam Hatinya

Kalau Ku Masih Tetap Disini
Ku Lewati Semua Yang Terjadi
Aku Menunggumu, Aku Menunggu

Suara Dengarkanlah Aku
Apa Kabarnya Pujaan Hatiku
 Aku Di Sini Menunggunya
Masih Berharap Di Dalam Hatinya

Suara Dengarkanlah Aku
Apakah Aku Ada Dihatinya
Aku Di Sini Menunggunya
Masih Berharap Di Dalam Hatinya

Thursday

Kalau Dahi tak Mencecah Sejadah Didunia......

Sudah Bersediakah Anda Ketika Dipanggil Pulang Oleh Allah SWT?!!!
Bersihkanlah dirimu sebelum kamu dimandikan!
Berwudhu'lah kamu sebelum kamu diwudhu'kan!
Bersolatlah kamu sebelum kamu disolatkan!
Tutuplah rambutmu sebelum rambutmu ditutupkan!
Dengan k ain kafan yang serba putih!
Pada waktu itu tidak guna lagi bersedih....
Walaupun orang yang hadir itu merintih.... .
Selepas itu kamu akan diletak di atas lantai....
Lalu dilaksanakanlah solat Jenazah
Dengan empat kali takbir dan satu salam
Berserta Fatihah, Selawat dan doa....
Sebagai memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah
Tapi apakah empat kali takbir itu dapat menebus....
Segala dosa meninggalkan solat sepanjang hidup?

Apakah solat Jenazah yang tanpa rukuk dan sujud....
Dapat membayar hutang rukuk dan sujudmu yang telah luput?

Sungguh tertipulah dirimu jika beranggapan demikian....
Justeru ku menyeru sekelian Muslimin dan Muslimat....
Usunglah dirimu ke tikar Solat....
Sebelum kamu diusung ke liang lahad....
Menjadi makanan cacing dan mamahan ulat!
Iringilah dirimu ke masjid....
Sebelum kamu diiringi ke Pusara!
Tangisilah dosa-dosamu di dunia....
Kerana tangisan tidak berguna lagi di alam baqa'!

Sucikanlah dirimu sebelum kamu disucikan!
Sedarlah kamu sebelum kamu disedarkan.. ..
Dengan panggilan 'Izrail yang menakutkan!
Berimanlah kamu sebelum kamu ditalkinkan!
Kerana ianya berguna untuk yang tinggal....
Bukan yang pergi!

Beristighfarlah kamu sebelum kamu diistighfarkan!
Namun ketika itu istighfar tidak menyelamatkan!
Ingatlah di mana saja kamu berada.....
Kamu tetap memijak bumi Tuhan!
Dan dibumbungi dengan langit Tuhan!
Serta menikmati rezeki Tuhan!
Justeru bila Dia menyeru,....
Sambutlah seruan-Nya Sebelum Dia....
memanggilmu buat kali yang terakhirnya!
Ingatlah kamu dahulu hanya....

setitis air mani yang tidak bererti!
Lalu menjadi segumpal darah!
Lalu menjadi seketul daging!
Lalu daging itu membaluti tulang!
Lalu jadilah kamu insan yang mempunyai erti....
Ingatlah asal usulmu yang tidak bernilai itu.....
Yang kalau jatuh ke tanah Ayam tak patuk itik tak sudu!
Tapi Allah mengangkatmu ke suatu mercu....
Yang lebih agung dari malaikat!
Lahirmu bukan untuk dunia....
Tapi gunakanlah ia buat melayar bahtera akhirat!

Sambutlah seruan 'Hayya 'alas Solaah'.....
Dengan penuh rela dan bersedia!
Sambutlah seruan 'Hayya 'alal Falaah'..
Jalan kemenangan akhirat dan dunia!
Ingatlah yang kekal ialah amal....
Menjadi bekal sepanjang jalan!
Menjadi teman di perjalanan. ..
Guna kembali ke pangkuan Tuhan!
Pada hari itu tiada berguna..
Harta, tahta dan putera.....
Isteri, kad kredit dan kereta....
Kondominium, saham dan niaga.....
Kalau dahi tak mencecah sejadah di dunia!!!
' Saling berpesan-pesan untuk kearah kebaikkan'

TANDA 100 HARI SEBELUM HARI MATI!!!!!

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun
semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar.
Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti daging
lembu yang baru saja disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar.
Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka yang sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan
berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini. Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut
dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat.
Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri
dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

TANDA 40 HARI

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita
akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka Malaikat Maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat
persediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi Malaikat Maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun Malaikat Maut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

TANDA 7 HARI

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

TANDA 3 HARI

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.
Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

TANDA 1 HARI

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

TANDA AKHIR

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Sesungguhnya mengingati mati itu adalah bijak ....

Saturday

MeaNinGfuL SHIP...

Maybe........
We were supposed to meet the wrong people,
Before meeting the right one so that.
When we finally meet the person,
We will know how to be grateful for that gift.
Maybe.......
It is true that we don't know what we have,
Until we lose it.
But
It  also true,
That we don't know what we have been missing,
Until it arrives....

We genuinely need people we can trust to tell us the truth, even when it is difficult to hear. Shallow acquaintances are easy to come by, but they usually fade fast, leaving us with little or no lasting worth. On the other hand, healthy, caring relationships with family, friends, colleagues and significant others can give our lives immeasurable joy and meaning. Like most things of value in life, these relationships must be sought and maintained deliberately. Meaningful relationships take hard work and conscious effort.

In secret we met,
In silence i grieve,
That thy heart could forget,
Thy spirit deceive,
If I should meet thee after long years,
How should I greet thee??
With silence and tears... ......

Make me stay in silence for a while. Its make me  think about the real meaning of ralationship. In secret being friend. Its really agreat moment to remember. If there is a opportunity to meet, 
How should you greet? ? Is that only with silence and tears???


tHanKs f0r BeiNg suCh a Go0d FrieNds... .. .

Thursday


Dah masuk hari ke-4 Mata ku mengalami kecacatan..
Bila bangun pagi jer makin bengkak jadi..


Tempoh masa 4 hari adalah amat pedih bagi aku. Mana tidaknya aku sukar untuk bergerak bebas. Nak keluar rumah pun kena fikir tak pun pakai spectikal.
Pandang screen HP pun kabur-kabur aje. Nak baca SMS pun payah kak.. Tapi nak hantar SMS tak pulak pun susah. Tak pandang pun boleh taip, pro la katakan. hehheh....
 Bugging Out
Screen laptop ni pun nampak berbalam sudah. Tapi mak cakap sakit mata memang macam ini gayanya so dia pesan jangan nak panjangkan isu.


Sakit mata adalah sejenis penyakit berjangkit. Bila kena jangkitan ini semua orang takut dengan kita. Kita akan di pulaukan untuk sementara.   Walking Home Crying sendiri meniti hari berlalu... huhuhu.. Di sebabkan itu aku dapat M.C sampai 4 hari. Isnin sampai khamis. Jumaat dah Aidiladha. Jadi minggu depan baru boleh ke kerja.


Kongsi sedikit pengalaman ku terkena dengan penyakit ini. Dan sedikit tips. Shock 5  Shock 5 
Mata akan menjadi:


1. Bengkak. Shock 2
2. Kemerah-merahan. Moody
3. Gatal-gatal.
4. Pedih dan juga sakit.
5. Bila bangun tidur nanti penuh kat mata tu dengan tahi mata anda.


Tips penjagaan mata dikala masih berpenyakit:
1. Jangan mengosok mata yang gatal itu. Dismay
2. Tisu yang digunakan untuk mengelap air mata harus dibuang dengan segera.
3. Eyedrop yang doktor kasi tu guna sampai habis. Jangan telan da le..
4. Cuci tangan setiap kali selepas menyentuh mata.
5. Rehat kan mata.
6.Cari mangsa untuk tranferkan virus ini.


Biasanya penyakit ini akan hilang dengan sendirinya selepas beberapa hari menumpang di mata kita.
Dah tumpang tak bayar sewa. Tapi apa-apa pun aku happy jer dapat MC 4 hari..








Mengapa ku selalu

Tak pernah benar dimata indahmu
Mengapa ucapanku
Selalu salah ditutur lembutmu

Aku tertipu kediamanmu
Yang ku anggap semuanya baik-baik saja
Aku tak menyangka dibelakangku
Kau tigakan cintaku yang
Hanya kepadamu
Hanya kepadamu

Apa yang membuatmu
Tak pernah mengungkap isi hatimu
Andaikan engkau tahu
Betapa hatiku mencintaimu

Aku tertipu kediamanmu
Yang ku anggap semuanya baik-baik saja
Aku tak menyangka dibelakangku
Kau tigakan cintaku yang
Hanya kepadamu
Satu untukku

=Wali= Yank

yank coba kau jujur padaku

yank foto siapa di dompetmu
yank kok kamu diam membisu
sayang jawab atau aku pergi sayang

aku tak mau bicara
sebelum kau cerita semua
apa mahumu, siapa dirinya
tak betah bila ada yang lain

jangan hubungi ku lagi
ini bisa jadi yang terakhir
aku ngerti kamu, kau tak ngerti aku
sekarang atau tak selamanya

yank jangan kira ku tak tahu
yank tak mudah kau bodohiku
yank tolong dengarkanlah aku

tapi sayang masih pantaskah kau ku panggil sayang

saat kamu mau bicara
dan ku akan cerita semua
apa mahuku, siapa dirinya
karna memang tak ada yang lain
terus hubungiku lagi
jangan bilang ini yang terakhir
aku ngerti kamu, kamu ngerti aku
aku sayang kamu selamanya

=St12=P.U.S.P.A

kau gadisku yang cantik

coba lihat aku disini
disini ada aku yang cinta padamu

kau gadisku yang manis
coba lihat aku disini
disini ada aku yang sayang padamu

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

jangan jangan kau menolak cintaku
jangan jangan kau ragukan hatiku
ku kan selalu setia menunggu
untuk jadi pacarmu
jangan jangan kau tak kenal cintaku
jangan jangan kau hiraukan pacarmu
putuskanlah saja pacarmu
lalu bilang i love you padaku

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

aku tak bisa melupakanmu
di setiap waktu

di setiap hembus nafasku
aku kan selalu merindukanmu

berharapa dirimu
takkan menyakiti aku lagi

dan ternyata kau berdusta di depan mataku
dan haruskan ku maafkan engkau lagi
bisakah engaku rasakan
letihnya hatiku
kau permainkan diriku lagi

dan ternyata kau berdusta di depan mataku
dan harsukan ku maafkan engkau lagi...

setiba di persimpangan

langkah kita tak lagi sehaluan
bermula disaat itu
tidak senada irama dan lagu
begitu hidup ini tiada yang abadi
yang patah tumbuh
yang hilang berganti
kau telah jauh, jauh dari ku
tiada ruang di hati buatmu
namun harus ku akui
ada ketika di munda kau menjelma kembali
sekali sekala ada
ada rindu yang datang tiba-tiba
tak mungkin kerana sayang
cuma terganggu oleh perasaan

biarkan waktu terus amat putar
mencintai kamu penuh rasa sabar
meski sakit hati ini kau tinggalkan
ku ikhlas untuk bertahan
cintaku padamu begitu besar
namun kau tak pernah bisa merasakan
meski sakit hati ini kau tinggalkan
ku ikhlas untuk bertahan
kau meninggalkan ku tanpa perasaan
dan ku jatuhkan airmata
kekecewaan aku sungguh tak berarak
biarkan ku harus bertahan
janggan pernah kau cuba untuk berubah
tak relakannya dari hilanglah sudah

Tuesday

RamBang si MamBang

Rambangan...

LaMa daH Tidak MenuLis OPS!!! MEnaip secara rambang... Rambang bukannya mambang. MemanDangKan Hari iNi Hari Mata RamBanG. BukaN Hari iNi sahaJa DaH 2 Hari maTa aKu diLanda diLema Sembam. Dah maCam Alien Force suDah. Tapi Aku sikit puN tidaK meRasa KeseDihaN Di aTas Kesembaman maTa aKu. Sebab Aku teLah DapaT M.C Dua Hari Bhai.. TeriMa Kasih KePada Dr.Goh, DoKtor Rasmi KeLuarGa aKu Yang Mana SecARa KeBetuLan TeLah Terrrrjadi Doktor PaNeL CompAny aku. Korang Jangan saLah Sangka aKu tidak meRasuah Encik Doktor itu untuK meMbeRi SiJiL SaKet kePada aKu. Tapi BukTi keSembaman<-- betul ker ejaan aku nie? LAntakLah Nama Lagi MeNaip seCara RambanG.. ok SaMbuNg BaLik CeRiTa Tadi...........
TeTaPi BuKti KeseMbaman MaTa Ku TeLah memPengaRuh Encik Doktor iTu UnTuk MemBeri cuTi KePada DiRi ku Yang SeCaRa TiDak LangSung DaPat KeTenanGan MaTa. KEteNanGan Mata DiSini BeRmaKSud BeBas DaRi meMandaNg MuKa dugong YaNg KaYa deNgan keCukaan.




iSh,, SaKet juGa MaTa aKu Nie.. PeDih ooooo... DaH BeraiR. SeDih jer Aku meneGok maTa aKu YaNg tiDak BeRapa Nak seHat nie. 'meraih simpati Korang ler, tak paham ker?'
TaPi siYes Bhai TaK tiPu memang Saket. PaDa waKtu maLam seWakTu aku Beradu aKu terPaksa BerjaGa KeRana tiTisan aiR maTa YanG mEngaLir. Aku Tak nangiS taw aKu r0Ck maNa boLeh meNanGis. aLah Buat maCam ORanG Lain Tak PeRnaH keNa SaKeT maTa. MemaNg NormaL Lah aKak, Saket Mata meMang MaCam Tu. apa Yang SeDang dimerapukan iNi?? SuDah TidaK faHam... CoretAn iNi kaN DiTaip secara RambaNg so aKu maiN Taip ajer Apa aKu RaSa..
aKu mendaPat jangKiTan iNi DariPaDa AnK SeDara akU. Si aBang deNgan ReLa Hati MeMbaWa baLik dari seKoLah. LaSt Day sekoLah saKet kaWan Dia PuN dia AngKut seKaLi. DaRi aBang meReBak ke Adik puLak daN oRang ke tiGa yaNG keNa jaNgKiTan secaRa Rasmi AdaLah Aku. Mahu tiDaK nYer aKu Yang jaDi juRurawat unTuk MeraWat maTa DiaoRang. seKaLi deNgan Aku daPat saKit..  PaGi-PaGi morNing si Adik keJut aku ''maksu mata adik x bole bukak tlg la'' Adeh siaN La puLak.. Aku meNolong aDiK baSahkan toWel Cuci maTa dia. Sambil ketaWa kan dia, maTa dia berTambah sePit daH maCam piSang buSuk... khaaa hahaha.. ZaMan La niE aLLaH baYaq caSh punYer.. HaRi eSok maTa Aku suDah jaDi saMa denGan .... adehhh... pedih sudah mata.. 


aKu raSa cuTi Yang diBeri oLeH eNciK DokTor TiDak MemaDahi. MaTa Aku sTill daLam Kondisi caCaT. Aku RaSa maLam Kang Aku PerGi tuNtut cuTi LaGi. tak saLah Kan KaLau aKu menuntut deMi maTa Ku YanG KuRaNg SeHat Ni.... aLang-aLang aKu miNtak TeRus samPai RaYa. kHa..kHa..kHa.. Kan juMaat Nie KiTa aKan MenYamBut HaRi RaYa aidiLaDha... yeah.. yeah..
Rambang otaK Aku BerpunCa dariPaDa keSeraButanNya untUk menJawap soKLan. SokLan Yang BuKan Main KeTat. oTak aKu puN keTat juGa naK meNgeLuarKan jaWaPan.
aKu seBeNarNya teNgah meMikiRkaN BaGaimaNa HaRuS aKu meNjaWap soKLan assiMENt YanG SUsAh giLERRRR..... SamPai Hati Encik MiRza BaGi soKLan suSah- suSah MaCam Nie.. uuuuwaaaaa....
Tak kaSiHan Ker deNGan StudeNt Mu iNi?? :( :(

Dah Tue Aku keNa iNterView Engineer Yang memBoLehkaN aKu peroLeh jaWapan Yang Memuaskan... SiapakaH yaNg suDi memBantu aKu???? Siapa?? Angkat tangan.. cePat arr... aKu seBenaRnya SeOranG yaNg peMaLu maCam MaNa aKu naK perGi meNemuRamah soaL kuaLiti denGan engineer terSeBut... MaSaLah BeTuL... Adehhh... Tak Per La EnciK MirZa I'll try mY beSt. don'T woRry. :-(


CuKup SuDah La aYat-aYat Yang meRambaNgkaN maTa koRang. aku pun dah NaeK peNing. Dah MaCam MambaNg maBok MiNum Todi suDah... MaTa PuN daH naiK MaRah. KataNya maHu reHat...


ok La BaBaii.....


segala unsur ayat songsang yang terkandung dalam coretan ini tidak ada kena mengena dengan mana-mana kamus dewan bahasa. Dan harap pihak berkenaan tidak menghantar surat saman kerana meyerongkan ayat dan bahasa.


Cintailah BAhASa kita. BaHaSa jiWa BangSa... <- pomot sket.. hehe


...dya-joie de vivre...

Monday

Sambungan dari yang lepas,


Dugong buat hal lagi.. ish.. ish...ish... Pouty    

Terbitnya entri ini untuk menunjukkan betapa bengkak nyer hati dan perasaan ku..
Bengkak bukan kena belasah dengan Batista bhai. Tapi bengkak disebabkan cina bukit @ dugong tu.
Misi terbaru yang dilancarkan oleh dia adalah untuk mencari kesalahan kerja ku... Nampaknya dia telah menubuhkan jabatan R&D dalam hati dia..... Research kesalahan aku dan Development nyer pulak emailkan kat bos aku pasal kesalahan aku...
Crying Into Tissue

Yang kelakarnya kesalahan yang aku tak buat pun di send ke bos aku. Sengal tul. Nasib la baik bos aku itu seorang yang memahami. Tak ada la aku kena fire free free jer.
PoutyApa yang dia tak puas hati dengan aku??? Apa kesalahan aku dengan dia??? Tak paham aku layan kerenah dugong ni. Aku cuba jadi yang terbaik dengan dia. Tapi dia macam tak suka kewujudan aku di akuarium 'opis aku la tue' tu . Tension siot 8 jam dalam akuarium tu pandang muka dugong yang tak pernah tahu untuk senyum. Apa yang susah sangat nak lemparkan senyuman. Aku juga yang jadi mangsa kena pandang muka dia hari-hari. Nak buat macam mana hanya kami berdua sahaja dalam akuarium tanpa air tu.
Tak ada ker cara-cara atau petua berbahagia bersama dugong???


Tapi aku terpaksa terima kenyataan bahawa aku kena tempuhi hari-hari yang membahagiakan ini dengan dugong terchenta. 'weekkk'
Apa dia fikir aku ni diam aku tak tahu marah ker? Jangan sangka air yang tenang Don't have crocodile hunter. Ikutkan hati aku yang tak berapa baik mahu saja aku tembak 'marah bukan bunuh' dia. Tapi memandangkan aku masih waras dan boleh berfikir so aku bersabar dan terus sabar.............
Pe hal la dia ni? Dia tak suka ker aku kerja together-gether dengan dia? Kan best kerja together-gether. Tak payah nak mencuka hari-hari. Tapi tak kisah la walauapa pun dia buat, tak kisah la dia taknak senyum
dengan aku ker, tak nak berkerjasama ker, walaupun dia tetap dengan slogan "taknak duyung" aku tetap akan senyum dengan dia hari-hari. Aku tetap akan buat muka kering dan slumber aku. Aku tetap cool dan steady be ready untuk diterjah hari-hari.
Alaa... setakat kempen anti kemesraan yang dilancarkan dugong tu, sikit pun tidak mengugat aku. Apa ku peduli. Lantak arr!!! <-- 'ayat bkn main hebat, tapi hati tuhan saja yang tahu huhu..'

Roll'Sabar aja la ini ujian untuk awk' bak kata abg bimmer utara. Tul kata abg Bimmer pergi mana pun tetap ada malaun macam ni.. Neway apa makna malaun erk?? tak berapa nak paham lor.. Tak kisah la apa makna nyer sekalipun pe2 pun abg Bimmer TQ for your advice and support..


Entri ini bukan untuk kutuk Madam Dugong. Tapi entri ini hanya untuk meluahkan perasaan kaseh sayang ku terhadap Madam Dugong.

Akhir kata Peace No War Smile And Happy always....................






P.U

p0m0t sket... hehehe



These products could be used to decorate on walls (both interior and exterior) in your hall, room, garden, landscape and offices by applying normal furniture adhesive.















The products are light weight, easy to install thus saving a lot of labour cost & time, water resistant, non-corrosive and can be used for both interior and exterior usages. It is also durable and has a long shelf life, besides it is heat resistant (-40 degree C to +60 degree C), paintable, toxic free and fulfill all the International EHS requirements and standards. In term of visualization, I am proud to say that it does have good design flexibilities in profile / pattern complexity, sharpness, shape and size over wood, limestone, gypsum or plaster ceiling. It poses no health hazards and does not produce white powder-droppings over time unlike what happened to gypsum or others.



Product benefits summary :


1) Free of Ozone Depletion Substances (CFC and HCFC).
2) Has no health hazard or powder-drop exposed risks.
3) Paint coatings conform to ROHS EN71 and reach requirements in Europe, Hazardous Product Act in Canada and AS1647 Part 3 in Australia.
4) Water resistant, non-corrosive and can be used for both interior and exterior usages.
5) Has good design flexibilities in profile/pattern complexity, sharpness, shape and size, to replace all carving or natural stones and real wood grains.
6) Lightweight and easy to install with much lower cost (DIY).
7) Durable (with not crack) and have a long shelf life.
8) Toxic free and can comply to B2 and B3 class of Anti-fire standard.

9) Impervious to insect or rodent attack.


















In a nutshell, this architectural mouldings are unique because it could be installed within a short period, with minimum cost, but consistent quality and good asthetics!



THOSE WHO ARE INTERESTED CAN MAIL ME FOR MORE DETAIL


Sunday




Kita dijadikan untuk merasa kehidupan di dunia yang fana.
Bila direnungkan, betapa indahnya kejadian seorang manusia. Betapa gembira seorang ibu kandungkan anak kesayangannya dengan harapan yang besar. Harapan bahawa anak yang dikandungkan selama 9 bulan akan berjasa kepada semua. berjasa kepada dirinya yang bersusah  payah melahirnya, kepada ayahnya yang berkerja keras untuk memberi keselesaan kepada mereka sekeluarga. Sesungguhnya itu juga yang diinginkan oleh setiap anak. Menjadi anak yang baik.

Menjadi seorang insan bukan sesuatu yang mudah. Pelbagai dugaan, pelbagai cabaran dan rintangan terpaksa dilalui oleh kita.
Ada masa kita berasa gembira, ada masa pula kita terlalu sedih. Kadangkala kita terfikir ''mengapa harus aku dilahirkan''
Hmmmm... Betapa bodoh ayat yang dilahirkan oleh benak insan yang dilanda masalah duniawi. Di sini lah kita mula lupa diri. Lupa kesusahan para ibu yang melahirkan kita. Dugaan yang dihadapi mereka semasa kandungkan kita. Kepayahan kita dilahirkan. Walaubagaimanapun ibu gembira dalam kesakitan setelah mendengar suara kecil kita yang menangis setelah keluar dari rumah yang ditumpang selama 9 bulan.

“(Dia) yang menjadikan kematian dan kehidupan untuk menguji kamu siapakah di kalangan kamu yang lebih baik amalannya, dan Dia yang Maha Perkasa dan Maha Pengampun.” (Al-Mulk: 2)

                                

Allah menyebut “kematian dan kehidupan” bertujuan memberi gambaran kepada kita bahawa semua makhluk termasuk kita berasal daripada keadaan tiada, sehinggalah Allah menciptakan kita. Pada masa itu bermulalah kehidupan kita dari alam roh, kemudian kita berpindah ke alam rahim, lalu dilahirkan oleh ibu ke alam dunia. Di dunia kita melalui kehidupan dalam seribu satu macam keadaan. Kemudian apabila sampai masa yang ditetapkan kita meninggalkan dunia dan transit di alam kubur, menanti tibanya Hari Kebangkitan (Qiyamah), hari yang amat dahsyat dan menggerunkan, merupakan pintu masuk ke sebuah alam yang kekal abadi, itulah alam Akhirat. Apabila berlakunya Hari Qiyamah berpindahlah kita dari alam kubur ke alam akhirat. Di alam ini, kita juga melalui kehidupan dalam seribu satu macam keadaan. Cuma bezanya, jika di dunia kita sengsara, sengsara akhirat berkali-kali ganda dahsyatnya; jika di dunia kita bahagia, bahagia akhirat berkali-kali ganda nikmatnya. Bahkan perbezaan terbesar adalah; sengsara atau bahagia di dunia adalah sementara, tetapi sengsara atau bahagia di akhirat kekal selama-lamanya.
                                    
Hari demi hari kita jalani hidup ini. Jatuh kita bangun kita. Ini adalah lumrah. Lumrah yang harus ditempuhi manusia.
Kadangkala kita tabah menghadapi semua itu. Kadangkala pula kita menyesal dan cuba lari dari semua itu. Walauapa pun kita lakukan sesuatu perkara itu pasti aka berlaku.
Justeru, seharusnya jelaslah kini kepada kita bahawa hakikat kehidupan merupakan satu hakikat yang sangat luas, sangat panjang dan tiada penghujungnya. Apa yang pasti, nasib keadaan kehidupan kita yang panjang ini hanya ditentukan oleh masa hidup kita di dunia yang sangat singkat ini. Apalah nilainya kalaupun kita dipanjangkan umur sehingga seratus tahun di dunia, sedangkan hanya satu hari di akhirat sudah menyamai 1000 tahun masa di dunia.
Jadi dunia ini hanya pusat latihan dan pusat pernilaian untuk menempuh zaman akhirat kelak.
Gembirakanlah setiap orang di sekeliling kita. Mak selalu pesan kita harus hormat dan cuba berbaik dengan semua orang walaupun orang yang kita benci.

Perbaikilah keburukkan. Kuatkan iman. Tingkatkan usaha untuk terus maju dalam kehidupan. Walaupun dunia hanya tempat singgahan sementara tetapi ianya penuh bermakna. Jangan rugikan setiap masa yang dilalui.

Insyaallah kehidupan kita dirahmati ALLAH... amin......



Saturday

Asmaul Husna

Dari Abu Hurairah r.a. bahwa Nabi s.a.w bersabda:

"Sesungguhnya Allah mempunyai 99 nama, iaitu 100 kurang satu.
Siapa yang menghafalnya akan masuk syurga." Sahih Bukhari.



01.. Ar-Rahman -Yang Maha Pemurah

02 ..Ar-Rahim -Yang Maha Mengasihi

03.. Al-Malik -Yang Maha Menguasai

04.. Al-Quddus -Yang Maha Suci

05.. Al- Sallam -Yang Maha Selamat Sejahtera

06.. Al-Mu'min -Yang Maha Melimpahkan Keamanan

07.. Al-Muhaimin -Yang Maha Pengawal serta Pengawas

08.. Al-Aziz -Yang Maha Berkuasa 

09.. Al-Jabbar -Yang Maha Kuat

10.. Al-Mutakabir -Yang Melengkapi Segala Ke Besarannya

11.. Al-Khaliq -Yang Maha Pencipta

12.. Al-Bari -Yang Maha Menjadikan

13.. Al-Musawwir -Yang Maha Pembentuk

14.. Al-Ghaffar -Yang Maha Pengampun

15.. Al-Qahhar -Yang Maha Perkasa

16.. Al-Wahhab -Yang Maha Penganugerah

17.. Al-Razzaq -Yang Maha Pemberi Rezeki

18.. Al-Fattah -Yang Maha Pembuka 

19.. Al-'Alim -Yang Maha Mengetahui

20.. Al-Qabidh -Yang Maha Pengekang

21.. Al-Basit -Yang Maha Melimpah Nikmat

22.. Al-Khafidh -Yang Maha Perendah (Pengurang)

23.. Ar-Rafi' -Yang Maha Peninggi

24.. Al-Mu'izz -Yang Maha Mengasihi dan menghormati (Memuliakan)

25.. Al-Muzill -Yang Maha Menghina

26.. As-Sami' -Yang Maha Mendengar

27.. Al-Basir -Yang Maha Melihat 

28.. Al-Hakam -Yang Maha Mengadili

29.. Al-'Adl -Yang Maha 'Adil

30.. Al-Latif -Yang Maha Lembut serta Halus

31.. Al-Khabir -Yang Maha Mengetahui

32.. Al-Halim -Yang Maha Penyabar

33.. Al-'Azim -Yang Maha Agung

34.. Al-Ghafur -Yang Maha Pengampun

35.. Asy-Syakur -Yang Maha Bersyukur

36.. Al-'Aliy -Yang Maha Tinggi serta Mulia

37.. Al-Kabir -Yang Maha Besar

38.. Al-Hafiz -Yang Maha Memelihara

39.. Al-Muqit -Yang Maha Menjaga

40.. Al-Hasib -Yang Maha Penghitung

41.. Al-Jalil -Yang Maha Besar serta Mulia

42.. Al-Karim -Yang Maha Pemurah

43.. Ar-Raqib -Yang Maha Waspada

44.. Al-Mujib -Yang Maha Pengkabul

45.. Al-Wasi' -Yang Maha Luas

46.. Al-Hakim -Yang Maha Bijaksana

47.. Al-Wadud -Yang Maha Penyayang

48.. Al-Majid -Yang Maha Mulia

49.. Al-Ba'ith -Yang Maha Membangkitkan Semula

50.. Asy-Syahid -Yang Maha Menyaksi

51.. Al-Haqq -Yang Maha Benar

52.. Al-Wakil -Yang Maha Pentadbir

53.. Al-Qawiy -Yang Maha Kuat

54.. Al-Matin -Yang Maha Teguh

55.. Al-Waliy -Yang Maha Melindungi

56.. Al-Hamid -Yang Maha Terpuji

57.. Al-Muhsi -Yang Maha Penghitung

58.. Al-Mubdi -Yang Maha Pencipta dari Asal

59.. Al-Mu'id -Yang Maha Mengembali serta Memulihkan

60.. Al-Muhyi -Yang Maha Menghidupkan

61.. Al-Mumit -Yang Mematikan

62.. Al-Hayy -Yang Senantiasa Hidup

63.. Al-Qayyum -Yang Hidup serta Berdiri Sendiri

64.. Al-Wajid -Yang Maha Penemu

65.. Al-Majid -Yang Maha Mulia

66.. Al-Wahid -Yang Maha Esa

67.. Al-Ahad -Yang Tunggal

68.. As-Samad -Yang Menjadi Tumpuan

69.. Al-Qadir -Yang Maha Berupaya

70.. Al-Muqtadir -Yang Maha Berkuasa

71.. Al-Muqaddim -Yang Maha Menyegera

72.. Al-Mu'akhkhir -Yang Maha Penangguh

73.. Al-Awwal -Yang Pertama

74.. Al-Akhir -Yang Akhir

75.. Az-Zahir -Yang Zahir

76.. Al-Batin -Yang Batin

77.. Al-Wali -Yang Wali / Yang Memerintah

78.. Al-Muta'ali -Yang Maha Tinggi serta Mulia

79.. Al-Barr -Yang banyak membuat kebajikan

80.. At-Tawwab -Yang Menerima Taubat

81.. Al-Muntaqim -Yang Menghukum (mereka yang bersalah)

82.. Al-'Afuw -Yang Maha Pengampun

83.. Ar-Ra'uf -Yang Maha Pengasih serta Penyayang

84.. Malik-ul-Mulk -Pemilik Kedaulatan Yang Kekal

85.. Dzul-Jalal-Wal-Ikram -Yang Mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan

86.. Al-Muqsit -Yang Maha Saksama

87..Al-Jami' -Yang Maha Pengumpul

88..Al-Ghaniy -Yang Maha Kaya serta Serba Lengkap

89..Al-Mughni -Yang Maha Mengkayakan dan Memakmurkan

90.. Al-Mani' -Yang Maha Pencegah

91.. Al-Darr -Yang Mendatangkan Mudharat

92.. Al-Nafi' -Yang Memberi Manfaat

93.. Al-Nur -Yang bercahaya

94.. Al-Hadi -Yang Memimpin dan Memberi Pertunjuk

95.. Al-Badi' -Yang Maha Pencipta Yang Tiada BandinganNya

96.. Al-Baqi -Yang Maha Kekal

97.. Al-Warith -Yang Maha Mewarisi

98.. Ar-Rasyid -Yang Memimpin (Ke arah Kebenaran)

99.. As-Sabur -Yang Maha Penyabar





(fadhilat ini dipetik dari tajuk buku Khasiat Asmaul-Husna & Himpunan Ayat-Ayat Al-Quran, susunan : Abu Nur Husnina, keluaran Pustaka Ilmi).


1. "Ya Allah!" apabila dizikirkan 500 x setiap malam, lebih-lebih lagi selepas solat tahajjud atau solat sunat 2 rakaat mempunyai pengaruh yang besar di dalam mencapai segala yang dihajati.

2. "Ya Rahman!" apabila dizikirkan sesudah solat 5 waktu sebanyak 500x, maka hati kita akan menjadi terang, tenang & sifat-sifat pelupa & gugup akan hilang dengan izin Allah.

3. "Ya Rahim!" apabila dizikirkan sebanyak 100 x setiap hari, InsyaAllah kita akan mempunyai daya penarik yang besar sekali hingga manusia merasa cinta & kasih serta sayang terhadap kita.

4. "Ya Malik!" apabila dizikirkan sebanyak 121 x setiap pagi atau setelah tergelincirnya matahari, segala perkerjaan yang dilakukan setiap hari akan mendatangkan berkat & kekayaan yang diredhai Allah.


5. "Ya Quddus!" apabila dizikirkan sebanyak 100 x setiap pagi setelah tergelincir matahari, maka hati kita akan terjaga dari semua penyakit hati seperti sombong, iri hari, dengki dll.

6. "Ya Salam!" apabila dizikirkan sebanyak 136 x, InsyaAllah jasmani & rohani kita akan terhindar dari segala penyakit sehingga badan menjadi segar sihat & sejahtera.

7. "Ya Mukmin!" apabila dizikirkan sebanyak 236 x, InsyaAllah diri kita, keluarga & segala kekayaan yang dimiliki akan terpelihara & aman dari segala macam gangguan yang merosakkan.

8. "Ya Muhaimin!" apabila dizikirkan sebanyak 145 x sesudah solat fardhuIsyak, Insyaallah fikiran & hati kita akan menjadi terang & bersih.


9. "Ya 'Aziz!" apabila dizikirkan sebanyak 40 x sesudah solat subuh, InsyaAllah, kita akan menjadi orang yang mulia, disegani orang kerana penuh kewibawaan.


10."Ya Jabbar!" apabila dizikirkan sebanyak 226 x pagi & petang, semua musuh akan menjadi tunduk & patuh dengan izin Allah.

;;