Friday

Berakhirnya 2009...



Hari ini 1 Januari 2010. Hah!!! Sudah masuk 2010 rupanya.. Pejam celik pejam celik dah setahun berlalu rupanya. 2009 meninggalkan banyak kenangan. Yang manis dan yang pahit.
Banyak memori indah bersama rakan-rakan yang mana menjadi teman aku disaat aku senang dan disaat aku susah. Kak Zana, Kak Liza, nama yang tidak asing dalam hidup ku. Menjadi tempat ku luahkan segala kerumitan aktivi harian, selain dari ibu ku merekalah yang menjadi penasihat aku. Banyak yang telah mereka tolong aku. Thankz ya!! Kisses  Selain dari mereka banyak lagi teman-teman istimewa yang banyak memberi semangat untuk aku teruskankan perjuangan aku. <--- ''wah,, wah,, ayat bukan main lg. hehe" saja buat gimik lebih.. K.Nieza, K. Zanie, Abg Zul, Abg Mail, Abg Sepol, Ida, Best Friends  semua geng-geng Smartled dan Top99 korang is da best. Korang penyeri hari-hari ku di 2009. Uik lupa pulak nama someone kang marah lak Mira, kenangan kita time pergi dan balik kerja memang sempoi hehe.....  Hmmm,, TM, thanks banyak memberi semangat dan teman ku saat aku down. You are on my memory Flower .. ChokoRol, menghiburkan hari-hari ku dengan celoteh mengenai buah hati tercintanya. Membuatkan aku ketawa dengan perangai yang tidak matang dan keanak-anakannya..

Recap semula kenangan 2009.........

Antara kenangan  ku...... Berserta gambar2 2009..
-> Tahun ini aku menyumbangkan banyak hasil kerja ku antaranya kek untuk pertunangan kawan2 ku.

-> Kenangan bersama Kak Liza sentiasa membuat aku tersenyum. Sentiasa melayan aku macam budak-budak.. Hmmm, banyak juga kak Liza cubit aku tahun 2009 hehe. Selalu berlari-lari keliling Ismeca sebab taknak kena cubit.. hahah. Kalau aku tengah stress dengan assignment dia yang selalu kalut berusaha cari jalan untuk aku dapat jawapan... heheh
-> Lepak-lepak kat meja smartled layan celoteh Kak Liza n Abg Mail. Telatah yang betul2 mencuit hati mahu pecah perut dibuatnya. You are is the best guysss...


-> Masih teringat kenangan Smartled Famly berkumpul meraikan hari perpisahan Trisno. Gamat KFC tu kita buat.. heheh


-> Semua kenangan dengan smartled family sentiasa terpahat dalam kotak memori aku...

<--ingat lagi tk macam mane gmbar ini d snap oleh pro camera man kite En.Zainal hehe...



-> Ida, nama yang tidak asing dengan ku, dimana ada aku di situ ada dia... Kalau bersama ada saje cerita mengenai Lapis dan Rapi yang akan diceritakan... Siapakah Lapis dan Rapi.. Jeng.. Jeng. Jeng.. Rahsia kami, kak Liza jangan sibok nak tahu haha.... Halamak nak upload gambar bersama Ida tak ada pulak dalam memory card nie. Ida mana gambar kita kat BJ bowling???

-> Paling indah, masa aku buat kejutan hari lahir mak aku... Mula nye hairan juga dia kenapa semua orang datang. Diorang pun tak bocorkan rahsia. Anak2 sedara ku Hanzalah, Huzaifah, Syuhada, pandai memainkan peranan, iaitu mengalih perhatian bonda ku. Terkejut + terharu nya mak masa berdiri depan kek.
<--CaDbuRy Coket kEk yG d TemPaH kHas UtK MaK.


-> Sedihnya aku bila HP kesayanganku rosak... Aduh rasa kosong hidup aku. Tapi masa ini Kak Liza dgn Ida siap kasi HP diaorang untuk aku guna.. Terharu rasa. Thanks Buddy..



-> Hilang HP tak per lagi.Yang paling sedih aku terpaksa berkerja dengan cina bukit yang sentiasa meyakitkan hati ku. Perkara dan orang yang paling aku menciikkk pada tahun 2009 dengan rasminya jatuh kepada cina bukit @ dugong..

Apa-apa pun 2009 telah banyak mengajar aku tentang erti sebenar kehidupan. Banyak mematangkan aku. Aku kenal dan berdepan dengan banyak kerenah manusia. Setiap apa yang terjadi akan sentiasa menjadi rujukkan di masa akan datang.

Allhamdulilah, aku masih bernyawa pada 01.01.10.
Munculnya 2010 bermakna bermula lembaran baru dalam kehidupan.
Insyaallah 2010 aku ingin ,,,,
>>> kekalkan sikap sabarku.
>>> dekatkan diri lebih lagi dgn yg esa.
>>> More focus on my work.
>>> Jadi anak yang menghiburkan hati mak setiap hari.
>>> Penghibur Hanzalah & Huzaifah.
>>> Kekal happy and senyum selalu. hehe..
>>> Kahwen???? Hmmm, belum lagi kot.. Tak pikir lagi. Calon pun tak dak.. hahaha
>>> Dan ini yang paling lucu yang aku beharap pada tahun 2010.............. Aku.... aku.. aku nak jadi kawan baik kepada cina bukit tu. Biar dia tak baik padaku tapi akan ku cuba berbaik2 dgn nya.

Mudah-mudahan hari-hari di tahun 2010 akan menjadi sesuatu yang indah.
''Ya Allah lindungi Hamba mu ini''.......




SeLaMat TinGgaLlll 2009

















3 comments:

@riel said...

Hope azam tahun 2010 akan tercapai.. Semogo bahagia selalu dan cepat bertemu jodoh.. hehe

FairuzFazdy said...

wah... mane gamba tuan nyer blog??
Bile nak kawen? ye ke x der calon? ke memilih lebeh? hehe

akutetapaku said...

hampa tak jemput aku pun p makan KFC... Semua geng apa ja.. huhu :(

Post a Comment