Tuesday

RamBang si MamBang

Rambangan...

LaMa daH Tidak MenuLis OPS!!! MEnaip secara rambang... Rambang bukannya mambang. MemanDangKan Hari iNi Hari Mata RamBanG. BukaN Hari iNi sahaJa DaH 2 Hari maTa aKu diLanda diLema Sembam. Dah maCam Alien Force suDah. Tapi Aku sikit puN tidaK meRasa KeseDihaN Di aTas Kesembaman maTa aKu. Sebab Aku teLah DapaT M.C Dua Hari Bhai.. TeriMa Kasih KePada Dr.Goh, DoKtor Rasmi KeLuarGa aKu Yang Mana SecARa KeBetuLan TeLah Terrrrjadi Doktor PaNeL CompAny aku. Korang Jangan saLah Sangka aKu tidak meRasuah Encik Doktor itu untuK meMbeRi SiJiL SaKet kePada aKu. Tapi BukTi keSembaman<-- betul ker ejaan aku nie? LAntakLah Nama Lagi MeNaip seCara RambanG.. ok SaMbuNg BaLik CeRiTa Tadi...........
TeTaPi BuKti KeseMbaman MaTa Ku TeLah memPengaRuh Encik Doktor iTu UnTuk MemBeri cuTi KePada DiRi ku Yang SeCaRa TiDak LangSung DaPat KeTenanGan MaTa. KEteNanGan Mata DiSini BeRmaKSud BeBas DaRi meMandaNg MuKa dugong YaNg KaYa deNgan keCukaan.




iSh,, SaKet juGa MaTa aKu Nie.. PeDih ooooo... DaH BeraiR. SeDih jer Aku meneGok maTa aKu YaNg tiDak BeRapa Nak seHat nie. 'meraih simpati Korang ler, tak paham ker?'
TaPi siYes Bhai TaK tiPu memang Saket. PaDa waKtu maLam seWakTu aku Beradu aKu terPaksa BerjaGa KeRana tiTisan aiR maTa YanG mEngaLir. Aku Tak nangiS taw aKu r0Ck maNa boLeh meNanGis. aLah Buat maCam ORanG Lain Tak PeRnaH keNa SaKeT maTa. MemaNg NormaL Lah aKak, Saket Mata meMang MaCam Tu. apa Yang SeDang dimerapukan iNi?? SuDah TidaK faHam... CoretAn iNi kaN DiTaip secara RambaNg so aKu maiN Taip ajer Apa aKu RaSa..
aKu mendaPat jangKiTan iNi DariPaDa AnK SeDara akU. Si aBang deNgan ReLa Hati MeMbaWa baLik dari seKoLah. LaSt Day sekoLah saKet kaWan Dia PuN dia AngKut seKaLi. DaRi aBang meReBak ke Adik puLak daN oRang ke tiGa yaNG keNa jaNgKiTan secaRa Rasmi AdaLah Aku. Mahu tiDaK nYer aKu Yang jaDi juRurawat unTuk MeraWat maTa DiaoRang. seKaLi deNgan Aku daPat saKit..  PaGi-PaGi morNing si Adik keJut aku ''maksu mata adik x bole bukak tlg la'' Adeh siaN La puLak.. Aku meNolong aDiK baSahkan toWel Cuci maTa dia. Sambil ketaWa kan dia, maTa dia berTambah sePit daH maCam piSang buSuk... khaaa hahaha.. ZaMan La niE aLLaH baYaq caSh punYer.. HaRi eSok maTa Aku suDah jaDi saMa denGan .... adehhh... pedih sudah mata.. 


aKu raSa cuTi Yang diBeri oLeH eNciK DokTor TiDak MemaDahi. MaTa Aku sTill daLam Kondisi caCaT. Aku RaSa maLam Kang Aku PerGi tuNtut cuTi LaGi. tak saLah Kan KaLau aKu menuntut deMi maTa Ku YanG KuRaNg SeHat Ni.... aLang-aLang aKu miNtak TeRus samPai RaYa. kHa..kHa..kHa.. Kan juMaat Nie KiTa aKan MenYamBut HaRi RaYa aidiLaDha... yeah.. yeah..
Rambang otaK Aku BerpunCa dariPaDa keSeraButanNya untUk menJawap soKLan. SokLan Yang BuKan Main KeTat. oTak aKu puN keTat juGa naK meNgeLuarKan jaWaPan.
aKu seBeNarNya teNgah meMikiRkaN BaGaimaNa HaRuS aKu meNjaWap soKLan assiMENt YanG SUsAh giLERRRR..... SamPai Hati Encik MiRza BaGi soKLan suSah- suSah MaCam Nie.. uuuuwaaaaa....
Tak kaSiHan Ker deNGan StudeNt Mu iNi?? :( :(

Dah Tue Aku keNa iNterView Engineer Yang memBoLehkaN aKu peroLeh jaWapan Yang Memuaskan... SiapakaH yaNg suDi memBantu aKu???? Siapa?? Angkat tangan.. cePat arr... aKu seBenaRnya SeOranG yaNg peMaLu maCam MaNa aKu naK perGi meNemuRamah soaL kuaLiti denGan engineer terSeBut... MaSaLah BeTuL... Adehhh... Tak Per La EnciK MirZa I'll try mY beSt. don'T woRry. :-(


CuKup SuDah La aYat-aYat Yang meRambaNgkaN maTa koRang. aku pun dah NaeK peNing. Dah MaCam MambaNg maBok MiNum Todi suDah... MaTa PuN daH naiK MaRah. KataNya maHu reHat...


ok La BaBaii.....


segala unsur ayat songsang yang terkandung dalam coretan ini tidak ada kena mengena dengan mana-mana kamus dewan bahasa. Dan harap pihak berkenaan tidak menghantar surat saman kerana meyerongkan ayat dan bahasa.


Cintailah BAhASa kita. BaHaSa jiWa BangSa... <- pomot sket.. hehe


...dya-joie de vivre...

2 comments:

Serama said...

wei rosak wei rosak

@riel said...

rambang abis ni dek.

Post a Comment